Интервю с Дейна Фостър: 3D принтиране в образованието

3D-Prining-in-Education

3D принтирането в образованието ще бъде един от ключовите катализатори за подновяване производството в Запада. То е от изключителна важност, нещо, което днес дори политиците започват да осъзнават. С оглед на това искаме да ви представим Дейна Фостър (търговец в rp+m и 3D мисионер) , която е имала скорошен опит с 3D принтирането в класните стаи.

 

3DPI: Здравей, Дейна. Като търговец в 3D принтирането, ти също имаш опит с деца и 3D принтиране в класната стая. На каква възраст са децата в групите, с които работиш?

Като доброволец в Младежко Постижение (Junior Achievement), аз бях избрана да преподавам веднъж седмично на третокласници за пет последователни седмици. Имах възможността не само да преподавам на децата за бизнес концепции, но също да им представя моята компания и така да научат повече за производството и 3D принтирането. Също имах няколко възможности да посетя средни и висши училищни класове, с един инженер от моята компания, който ми помага да представим 3D принтирането и как информацията, която те научават в класната стая, може да бъде приложена.

3DPI: Децата в индустриализираните държави разбират технологията много бързо в тези дигитално наситени дни. Имаше ли жажда за знания за тази технология?

Учениците се включваха изцяло в нашите дискусии. Третокласниците искаха да знаят, дали различни обекти в класната стая са направени чрез нашата технология (шприцоване и 3D принтиране). Докато учениците от висшите и средни учебни заведения искаха да използват техния софтуер за дизайн, за да могат да принтират собствени модели. Според учителите, в периода на обучението, учениците идвали на училище по-рано, стояли до по-късно и искали да идват в класната стая по време на занималнята им. Учителите казват, че това никога досега не се е случвало!

3DPI: Как преподавате начина, по който се случва производствения процес?

За третокласниците, описвам процеса като да създадеш твой собствен 3D модел на компютъра, като напр. калъф за iPhone (Да – третокласниците знаят всичко за iPhone-и, iPad-и и т.н.), изпращаш файла към величествения 3D принтер, той прочита файла и стартира принтирането на твоя модел. Имаше много въпроси, дали е подобно на компютърен принтер и аз отговарях „Да, много подобно, и все пак вместо 2D, моделите излизат като калъфче на iPhone, така че можеш да го докоснеш и усетиш.“

 

3DPI: Имаше ли наблягане на определени технологии 3D принтиране, като FDM или SLS?

Не бих казал, че е имало наблягане, но все пак, когато донесохме модели, които да покажем или самите 3D принтери (средни и висши училища), имаше FDM и Objet. По това време, това бяха двете 3D технологии, които имахме. Въпреки това, сега вече се разширихме и с машини с метал – но те не са толкова лесни за транспортиране.

3DPI: Носихте ли инвентар от 3D принтирани артикули или само 3D принтер?

Да. За третокласниците донесох няколко различни части, които биха разпознали, като тоалетна, която е била 3D принтирана. За средните и висшите класове, донесохме Stratasys uPrint 3D принтер и го оставяхме в класните стаи за седмица или две. Специално за класовете във висшите заведения, имахме състезание за дизайн на iPod кутия, между всички студенти и победителите имаха възможността да принтират техния дизайн на uPrint. Всички дизайни бяха много креативни, затова решихме да оставим принтера в класната стая за няколко седмици за да принтират всички модели.

3DPI: Какви въпроси задаваха учениците?

Както казах по-горе, третокласниците започнаха с въпроси за предмети като кошчета за боклук, маси, столове и други артикули в класната стая. Любимият ми въпрос беше, „Вие ли правите найлоновите торбички, в които мама слага сандвича с фъстъчено масло за обяд?“. Опитах се да скрия смеха си, но все пак това беше страхотен въпрос. Можете да видите как се запалват от темата учениците, а те са само 8 или 9 годишни. Когато аз бях малка, никога не говорихме за това как са направени нещата, като кошчета за боклук, маси, столове и т.н. По мое мнение, ако включим производствено и софтуерно образование в курсовете за обучение, тези деца ще гледат на производството като избор за атрактивна кариера.

Източник www.http://3dprintingindustry.com

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *