Йорис Лаарман и 3D принтирани чудеса

Може и да сте пропуснали последните 8 години от професионалното развитие на холандския дизайнер Joris Laarman, но сигурно сте разбрали за първия 3Д принтиран мост в Амстердам, зад който стои неговата лаборатория.

Йорис Лаарман е продуктов дизайнер, който завършва с почести престижната Академия за дизайн в Айндховен през 2003 г. Година по-късно той създава своята лаборатория, където основен интерес на експерименти са новите технологии. Там той си сътрудничи със занаятчии, учени и инженери, както и с изследването на интересни приложения на възможностите на CNC системите, 3D печата, роботиката и софтуер за симулация.

slideshow-Joris-Laarman-3D-printed-bridge

След години експерименти, през 2014 г. той разкри своята идея за инструмент с ос за 3D принтиране във въздуха. Първоначално използвания материал е смола, а самата машина е наречена MX3D. Впоследствие възможностите на робота MX3D се увеличават и сега той печата с метали, като стомана, неръждаема стомана, алуминий, бронз или мед, без необходимостта от поддържащи структури. Лаарман представя първо масивна метална пейка с интересна форма и структура. Оттам той започва да мисли за други приложения, извън мебелите.

3D-printing-robot-by-Joris-Laarman-draws-freeform-metal-lines-_dezeen_4 (1)

Промишленият робот е комбиниран със заваръчен апарат и разработен софтуер за управление на тази комбинация. MX3D има възможността да се върти по шест различни оси и да предлага разнообразие от „метални плетки“ на линиите – вертикални, хоризонтални или спираловидни. Те се получават след специални настройки на софтуера като например продължителност на импулса, пауза време, височина слой или ориентация на инструмента.

Joris-Laarman-3D-printed-bridge-sketches Joris-Laarman-MX3D-printed-bridge-canal

Но големият фурор, който Лаарман и неговия екип предизвикват, е анонсираният в средата на юни план да 3D отпечатат пешеходен мост в Амстердам. Той трябва да се реализира до 2017 г, а двата робота MX3D ще принтират конструкции, които в последствие ще ги поддържат, докато напредват с изработката на самия мост. Засега експериментите текат успешно и заявката за успешен край е съвсем реална.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *