Защо да използвамe 3D принтер в класната стая

3D принтирането не е ново за професионалната общност от дизайнери, инженери и др., които употребяват бързото прототипиране в своята работа, но за учениците технологията е все още нова и вълнуваща. Учителката Грейс Бенет от Бруклин споделя: “Интересно е да видиш как се променя изражението на децата, когато им демонстрираш всичките възможни приложения на принтера”. Обиконвено реакциите са: “Значи с това мога да направя всичко.” Отговорът е да. Единственото ограничение е собственото въображение.

rocket

Добър пример за работата с 3D принтиране може да се види в основното училище De Singelier, където ученицте научават за STEM по забавен и увлекателен за тях начин. Те създават ракети от пластмасови бутилки с помощта на 3D принтирани части и използвайки водно налягане. Децата преминават през различни подходи, за да накрая сами да стигнат до работещ продуктов дизайн. Чрез практика те научават какво е дизайн и как се разработват различните продукти. В този процес са включени различни работни етапи, по време на които се отстраняват недостатъците, за да накрая да се стигне до най-добре работещия вариант на ракета. Тук може да разберете повече за проекта и да го приложите в своята учебна програма.

Марсел Дюейм изтъква друго предимство на интегрирането на 3D принта в учебния процес, а именно въвеждането на учениците в целия дизайн процес. Той преподава в Christ School инженерен дизайн на гимназисти. „Започнах да използвам в класната стая формата Engineering Design Portfolio, с което помагам на ученицте по-добре да документират дизайн процеса си, когато отгварят на конкретни въпроси, разрешават проблеми или взимат решения“, разказва той. Преподавателят ги насърчава да следват следния модел: “Задай въпрос → Представи си → Планирай → Създай → Подобри” и то толкова пъти колкото са необходими, за да стигнат до желания резултат. По всеки проект учениците следват този работен модел:

1. Задай въпрос: Идентифициране на проблем.

2. Представи си: Какви са идеите за креативното решение на проблема чрез скици, макети и др.

3. Планирай: Как би подходил един инженер? Използване на Autodesk Inventor – правене на триизмерни чертежи, план за монтажа, списък на отделните части и др.

4. Създай: Твоят прототип решава ли дадения проблем? Принтиране с 3D принтера и оценяване дали крайният резултат отговаря на зададените в началото критерии.

5. Подобри: Какво трябва да бъде подобрено?

art

Друг начин за мотивирането на ученици да работят с новите технологии е като им се покаже как исторически артефакти могат да бъдат 3D принтирани. Този подход подпомага тяхната ангажираност и интереса им към наука, инженерство, дизайн и култура. Кристофър Суини споделя своя опит докато работи в  Pennsylvania Museum of Archaeology and Anthropology, което съвпада и с първата му година като преподавател в Charter High School for Architecture and Design. “Целта ми бе да въвлека моите ученици в 3D принтирането и в историята, изкуството, дизайна и културата чрез колекцията на музея Penn”, казва той. Така стартира пилотна програма, по време на която той и неговите ученици сканират и 3D принтират артефакти от гръцко-римската и африканската колекция. Впоследствие музеят качва онлайн всички STL файлове и така те стават достъпни за други учебни заведения, преподаватели или институции.

hand-image-natanial

3D технологията се радва на широко приложение и в медицината, най-вече в работата с протези. Каролин Летъм разказва за своя опит с 3D принта в медицината и образованието. През 2014 г. тя се запознава с инициативата Enabling the Future, следва едногодишен проект, който завършва със създаването на 20 протези за ръце. “Заедно с колеги преподаватели стартирахме пилотна програма за 3D принтиране на протези за класовете по математика и инженерстов за 9, 10 и 11 клас”, казва тя. Проектът e-NABLE дава възможност за комбинация на реално приложение на резултатите и работа с темите на маметамитака като пропорция, симетрия и съотношение. Фондацията The Enable Community свързва хора, които се нуждаят от протези, с техните класове. Двама от получателите на протези дори сами идват в училището, за да получат лично своята нова ръка.

Добрите примери са приложими и в България. Сега имате възможност да се включите в инициативата на Ultimaker и да оборудвате учебното си заведение с 3D принтер.

 

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *