Gillette използва 3D принтиране за да отключи персонализация на продуктите си

 

Предлагайки възможност за персонализация, марката създава емоционална връзка с клиентите си. Посредствон дигитална платформа, персонализацията е навсякъде. Потребителите са узряли до момент, в който търсят начин да изразят себе си, вкуса и предпочитанията си.

Продуктите, ограничени от закоравялостта на традиционното производство не успяват отговорят на очакванията.
Новите технологии променят статуквото, отварят нови възможности да запазят ниски разходи, които традиционно са свързано с произвеждането на хиляди бройки от даден продукт. Сега е възможно да обвържем силата на персонализираното дигитално изживяване с физическите продукти и в крайна сметка да създадем дълбока лична връзка с клиентите.

Производителят на самобръсначки Gillette е в челните редици, стартирайки своята концепция Razor Maker™ -платформа, която е един от първите примери за директен достъп на потребители до 3D принтирани продукти.
Използвайки Formlabs Form 2 3D принтери и техният производствен капацитет, Razor Maker™ дава възможност на потребителите да създадат и поръчат персонализирани 3D принтирани дръжки на самобръсначки, с възможност за избор между 48 различни дизайна (очакаквай повече скоро), многобройни цветове и възможност за поставяне на персонализиран текст.

„Нашето партьорство с Formlabs и силата на техните 3D принтери, позволява на клиентите да имат влияние върху външния вид на техните самобръзначки. Развълнувани сме, че работим заедно с нашите съседи от Бостън върху лансирането на тази, първа по рода си концепция за персонализиране”, каза Динато Диез, Глобален бранд мениджър на Gillette и съ-основател на Razor Maker™.

Гледайте видеото, за да научите повече за историята на Razor Maker™, създадена от Gillette и Formlabs.

Gillette Uses 3D Printing to Unlock Consumer Personalization | Formlabs

 

Научете как Razor Maker™ използва 3D принтирането, за да произвежда уникални продукти и как адитивното производство може да ускори трансформацията на бизнеса.

Отключете свободата на дизайна и силата на персонализацията

Концепцията Razor Maker™ отключва свободата на дизайна от бюрото на дизайнера до крайния продукт и открехва вратата пред масовото персонализиране на продукти.

„Комбинирайки нашите най-добри техники за бръснене със силата и гъвкавостта на 3D принтирането, разкриваме цял един нов свят на възможностти за продуктов дизайн”, каза Роб Джонсън, инженер – дизайнер и съ-основател на Razor Maker™.

Чрез 3D принтирането сложността на формата и различния дизайн не са ограничен; 3D принтерът не отнема повече време, енергия или материал, за да произведе една сложна част, от колкото една опростена форма, а нула дообработка ознава, че принтирането на различни дизайни не изисква допълнителни разходи.

Свободата на дизай, отключена от 3D принтирането, позволява на дизайнерите от Razor Maker™ да черпят вдъхновение от сложни форми, виждани в природата, архитектурата и технологията.

Дизайнерите почерпиха вдъхновение от природни форми, от архитектурата и технологията, за да създадат сложни форми, които са трудни или невъзможни за пресъздаване чрез методите на традиционното производство.

„Това ни позвалява да мислим са формата на продукта по начин, който не беше възможен преди това”, каза Рори МакГари, Отговорник Промишлен дизайн в Razor Maker™. „В традиционния смисъл, ние бихме могли да разработим един или два дизайна на самобръсначка на година, в сравнение със сега, когато имаме идея, създаваме 3D модел, оглеждаме я, прецезираме я и казваме – това е.”

Чрез 3D принтиране, дизайнерите на Razor Maker™ могат бързо да тестват нови идеи за дизайн, трансформирайки се плавно и безпроблемно от концепция, през 3D модел до физически продукт в рамките на дни.

В крайна сметка, липсата на ограничения в дизайна, подхранва възможността да се предложи свободен изор на крайния клиент. В един наситен пазар с масово произвейдани продукти, целта на Razor Maker™ е да предложи на потребителите възможността да направят самобръсначките напълно лични и техни.

„ Знам, че днешните потребители търсят марки, които им предлагат възможност да изразят себе си – точно това, което е нашият проект”, каза Еван Смит, Глобален продуктов мениджър за Razor Maker™.

Работен поток за персонализирано производство

Имайки възможност да персонализират всеки продукт на такова високо ниво, екипът на Razor Maker™ трябваше напълно да преобразят своя подход към производство.

Първите стъпки от процеса са напълни дигитални: клиент създава своята уникална персонализирана дръжка чрез сайта на Razor Maker™ и крайният дезайн се конвертира в 3D файл. Множество такива файлове биват изпратени към 3D принтер, за едновременно принтиране. След това всяка дръзка бива измита, изпечена, покрита и сглобена преди да бъде изпратена директно на крайния клиент.

Всяка дръжка Razor Maker е принтирана в централния офис на Gillette в Бостън, използвайки Form 2 стереолитографски (SLA) 3D принтер

 

Преди Gillette използваха 3D принтирането само за прототипиране, но напредъкът в хардуера и материалите превърнаха технологията в реална възможност за произвеждането на крайни продукти.

Лесната персонализацията е безспорно едно от най-големите предимства на 3D принтирането. Технологията премахва нуждата от пост обработка, необходими инструменти и калъпи, изискващи голяма предварителна инвестиция и елиминира експоненциалните разходи за производство на множество дизайни. Освен това, нарастването на производството е изключително лесно – просто се прибавят още принтери.  Gillette експериментира с автоматизиран процес за 3D принтиране на продукти, работейки с Formlabs, като един от първите тестващи Form Cell – демонстрираща технология, която изследва бъдещето на 3D принтирането в производствени условия.

Все повече производители интегрират технологии като настолния стереолитографски (SLA) 3D принтер в производствените си процеси. Гледайте нашия уебинар, за да научите повече за пет начина за прилагане на 3D принтиране в производствени условия.

„Концепцията The Razor Maker™ ни позволява да създадем нов дизайн, да го принтираме и тестваме, а на следващия ден да стане част от достъпните на сайта ни дизайни”, каза Джон. „Това не беше възможно преди.”

Преосмисляне на продукцията и на бизнес моделите

Новата технология, сама по себе си, не е достатъчна, за да трансформира производството. Компании като Gillette използват 3D принтирането, за да обследват напълно нов бизнес модел, който променя начина, по който работят през целия жизнен цикъл на продукта – от дизайн до продукция.

Чрез Razor Maker™, Gillette може да предложи на хиляди клиенти възможността да създадат уникална дръжка, спрямо техните предпочитания.

 

„За Gillette, лансирането на Razor Maker™ представлева съществена стъпка в нашето пътешествие към персонализирането, където новите технологии и новите бизнес модели трябва да се обединят, за да създадат продукти, които са толкова уникални, колко са уникални и нашите клиенти”, каза Диез.

Свалете Докладът на The Digital Factory, за да научите повече за новите стратегии и бизнес модели произлизащи от технологии като изкуствен интелект, адитивно производство, автоматизация.

 

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *