Използването на технологията за 3D принтиране в Boeing може да изглежда доста футиристична за някои. , като част от тяхната работа е свързана с изследвания за това как обекти могат да се движат в пространството и с правенето на космически кораби. 3D принтирането е вече част от техния произвдоствен процес според един от директорите в компанията за авиационна и космическа техника, Leo Christodoulou.
Как най-голямата компании с фокус върху космоса използва 3D принтиране
Leo Christodoulou е директор на структури и материали, производствени процеси и технологии в Boeing (NYSE:BA). По време на Additive Manufacturing for Aerospace, Defense and Space conference той презентира как адитивното производство се използва все повече в най-голямата световна компания за производство и износ на авиационна техника. Наското Пентаграм обяви нов договор с Boening на стойност от 679 мил., споразумението включва и развиването на F/A-18E Super Hornet (боен изтребител). Въпросният изтребител включва поне 150 части направени с помощта на технологията SLS за 3D печат на метал.
Повече от 50 000 части направени с адитивно производство са част от всеки Boeing самолет и според г-н Christodoulou всяка от тях е била използвана заради бизнес предимствата на производството с новата технология. “Целта ни е да бъдем по-ефективни, продуктивни и печеливши”, казва директорът.
Предимствата на адитивното производство според Christodoulou:
“Първо подобен вид подход дава възможност за създаването на новаторски геометрии, които не биха могли да се постигнат по традиционния начин на производство, а именно те подобряват инженерните характеристики на отделни компоненти. На второ място – адитивното произвдоство намалява произвдоствения отпадък и така вредата върху пиродата. Не на последно място новаторските геометрични форми водят до по-добро приложение и така оказват благоприятно въздействие върху околната среда и крайния резултат. ”