Индустрията на 3D принтирането е в постоянен растеж. Сектори, особено тези с фокус върху автомобилите, авиацията и медицината, инвестират огромни суми, за да развиват нови модели, услуги и продукти. Но това не може да се твърди за индивидуалните потребители. Още преди 5 години се предричаше масовото навлизане на 3D принтерите в къщите на хората, прогноза, която се оказва нереалистична поради редица фактори – от висока цена, през сложна технология до липса на атрактивност, ако не сте “дизайнер”.
Затова новината, че голямата американска компания за производство на играчки Mattel предвижда пускането на пазара на машина и софтуер за принтиране на играчки в домашни условия, ни заинтригува силно. 3D принтерът носи името ThingMaker – буквално “машина за нещо”. Идеята е всеки – от деца до родители – да измислят свои нови играчки, сглабяйки ги от идеите за прототипи на софтуера на ThingMaker. Последният – ThingMaker Design app – е подготвен от експертите в бранша Autodesk и дава свободата за експерименти с до-изграждането на парчета, предназначени да се захващат заедно в широка гама от конфигурации.
Другата оптимистична новина покрай ThingMaker е неговата цена от $300, която му дава преднината да се превърне в наистина масово разпространен в домовете. Mattel, компанията зад Barbie, Fisher-Price и Matchbox, предлага на децата или техните родители да започнат да творят на базата на вече съществуващи темплейти, които да доразвият чрез апликацията, а тя работи наистина елементарно с команди като влачене и пускане. След като е създаден елемент, е въпрос на едно натискане на копче, за да се принтира обекта. Тъй като сглобката и напасването между тях е предвидена да се случва лесно, всеки може да сглоби кола от крака на динозавър, например, или да съчетае глава на любим герой с тяло на самолет.
ThingMaker се очаква да се появи за продажба чак през есента на тази година, но двете компании, замесени в проекта, Mattel и Autodesk са достатъчен гарант, че очакваме нещо добро, качествено и с голям потенциал.